ילד סורי שנפצע קשה בדמשק הובא לטיפול בישראל, במסע על חמור

    דוקטורס אונלי | צילום: בית חולים זיו No Comments on ילד סורי שנפצע קשה בדמשק הובא לטיפול בישראל, במסע על חמור
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    למרכז הרפואי "זיו" שבצפת הובא בסוף השבוע ילד סורי בן 12 שנפצע קשה מאוד כתוצאה מהלחימה המתנהלת בארצו. הילד נפגע מפגז שהתפוצץ סמוך לביתו שבפרברי דמשק. משפחתו העבירה אותו לניתוח בצד הלבנוני של בקעת הלבנון. כשהגבול נסגר כתוצאה מקרבות, לקח אותו אחיו על חמור דרומה, חצה את החרמון הסורי – ובהמשך מסר אותו לידי צה"ל לטיפול בישראל.

    בית החולים בצפת מסר שכתוצאה מהפיצוץ, איבד הילד את מאור עיניו ובנוסף נפגע קשה בשתי ידיו ובאחת מרגליו, שהתרסקו כתוצאה מפיצוץ הפגז.

    לרופאים ב"זיו" סיפר הילד, כי תחילה הועבר לטיפול על ידי בני משפחתו לבית חולים שבבקעה בלבנון. שם קטעו הרופאים הלבנונים את ידו הימנית מתחת למרפק. הם העניקו לו טיפול ראשוני ובסיסי בלבד לידו השנייה, לרגלו וגם לעיניו הפגועות. אולם הרופאים הלבנוניים אמרו כי לא יוכלו לסייע לו בשל האמצעים הדלים שברשותם. הם שיחררו אותו לביתו – אולם עקב הלחימה נחסמו כל הדרכים המובילות לדמשק.

    אחיו החליט לנסות ולהעבירו לטיפול רפואי בישראל. הוא העמיס אותו על גב חמור, חצה את החרמון הסורי – וכך הגיע למוצב גבול של צה"ל. חיילי צה"ל העבירו את הילד לטיפול ב"זיו". אחיו לא הצטרף אליו.

    פרופסור אלכסנדר לרנר, מנהל מחלקת אורתופדיה במרכז הרפואי "זיו", שטיפל בילד, סיפר כי ידו האחת קטועה מתחת למרפק והיד השנייה מרוטשת כתוצאה מהפיצוץ. בנוסף, הוא סובל משבר מרוסק עם חוסר רקמה באחת מרגליו וכאמור התעוור.

    "ממה שאנחנו יודעים, הפציעה אירעה לפני כמה שבועות באזור דמשק. הילד נותח בלבנון ואחת מידיו נקטעה, מעבר לכך אין לנו יותר פרטים נוספים על נסיבות הפציעה ועל הטיפול הרפואי שקיבל. הילד נמצא בהכרה, עדיין נסער ממה שעבר, אולם הוא מתקשר היטב אתנו ומבין מה שקרה. נראה שעבר מסע לא פשוט עד שהגיע אלינו", סיפר פרופ' לרנר.

    הרופא העריך כי הילד יזדקק לכמה ניתוחים ואחר כך לאשפוז ושיקום ארוכים: "בכוונתנו לבצע סדרת ניתוחים גם ברגלו ובידו הפגועות, במטרה להצילן מקטיעה. יש כוונה להשיבן לתפקוד, עד כמה שניתן. צפוי לו טיפול מורכב שייארך זמן רב. אבל המטרה היא בסופו של דבר להחזיר לו את היכולת ללכת על רגליו ולתפקד בידו הפגועה. התרשמנו שמדובר בילד אמיץ שצלח את התלאות הרבות שעבר עד כה ולכן אני אופטימי ומאמין שיוכל לקום ולהלך על רגליו".



    0 תגובות